Oled sa plätu või saapainimene?

platu-saabas

Võiks pealkirjas püstitatule püüda vastata mittelohetaja vaatenurgast. Kui soovid tunda paljaste varvaste vahel rannaliiva ja vabaduse hõngu ning sa ei karda paljast varvast vastu kivi ära lüüa, siis oled plätupooldaja, aga kui sulle on jalanõude puhul oluline hoopis kindel tugi ja korralik kaitse väliskeskkonna eest, siis oled saapainimene. Kas on sel teemal üldse midagi pistmist lohetamisega?

Tundub, et veidi on, sest peaaegu samasugune võrdlus võiks kehtida ka lohelaua jala-aasade ning saabaste kasutamist vaagides. Kuna meie LF tiimis sõdame palju saabastes, siis meilt küsitakse tihti: “Kas saapaga on parem sõita kui jala-aasaga?” Lühike vastus oleks: “Eeee … jah on tõesti!” Aga nii lihtsa vastusega ilmselt paljud küsijad ei rahuldu.

Püüame siis täpsemalt selgitada, miks meie arvates oj saabastega parem sõita kui jala-aasadega.

Esiteks: saabastes on parem lauatunnetus.
Saabastega sõites tunnetab vahetumalt ja konkreetsemalt, mis toimub vee ja jalataldade vahel sinu lauaga – selles ühenduses pole nii palju lõtku, kui on sträppide puhul. Kui lauale midagi mõju avaldab, siis see impulss liigub momentaalselt läbi saabaste sinu jalgadeni ja sul on võimalus kiiremini ja täpsemalt reageerida.

Teiseks: saabastes on parem kontroll.
Kuna jalad on kindlalt saabastes ning saapad kindlalt laua küljes, siis laud muutub osaks sinust ja lauda on võimalik väga täpselt kontrollida. Sträppides sõites püsid laual, sest vajutad sellele kogu oma keharaskusega, samal ajal toetab su jalga ainult üks rihm üle varvaste. Tegemist on ilmselge alajuhitavusega. Umbes nagu juhiksid hästi suure roolilõtkuga autot, et see teepeal püsiks. Keerad pool rooliratast paremale, aga midagi ei toimu, siis keerad veel poole jagu edasi ja alles siis hakkab miskit liikuma, kui natuke ka ennast kaasa kallutad … nii ei saa ju rallit sõita!? Põnev on kindlasti, aga täpseid ja kiireid manöövreid on sträppides üsna keeruline teha.

Kolmandaks, saabastes on ohutum.
Hüpates ja näiteks kukkudes ei tule laud naljalt jalast, vähemalt mitte nii kergelt, et igakord õhus olles peaks varbad laua sisse suruma, et laud jalgade küljest ei pudeneks. Või kaotad laua lainete vahel – palju õnne selle tagaajamisel. Need teemad ununevad saabastega sõites kiiresti. Samas vaata ette, kui saapad jalas suure laine alla jääd – siis läheb põnevaks!

Neljandaks, parem ülestuult minek ja rohkem vabadust liikumiseks uimedeta
Saabastega sõites “istub” laud sügavamalt vees, mis tagab mõnel puhul ka lihtsamalt ülestuult krüssamise, samuti võimaluse uimedeta sõita – see on omakorda suureks boonuseks madalas vees kruiisimisel. Üle liivaluite sõit pole mingi küsimus – liugled üle.

NB! Peab arvestama, et igale lohelauale saapad peale ei sobi, sest päris sirge ja sileda põhjaga laual saapad üldse ei töötagi, ainult segavad sõitu. Saapale sobilik laud on suure põhjakumerusega (rocker) ning kanalitega, mis säilitavad suure kumeruse juures vajalikud kiiruslikud võimekused, muidugi ka pehmemad maandumised nt trikitamise puhul. Kõik, kes tänapäeval vähegi trikitavad (mis pole meie arust tuim konksus rippumine), siis saabas on pigem normiks kui ekstravagantsuseks, nagu veel mõni aasta tagasi oli. Vt PKRA tuuril sõitjaid!

Kindlasti peaks saabaste all olev laud veid pikem ja laiem olema kui tavajuhul jala-aasadega laud, sest siis on saabastes veelgi lõbusam sõita ja julgem kandile kallutada. Tuleb ju arvestada seda, et saapal on mõnevõrra rohkem välist mahtu ja kantides võib kitsama laua peale krutitud saapanina või kand liialt vette ulatuda takistades sõitu.

Kas on üldse jala-aasadega sõitmisel mingeid eelised?

Kindlasti on, nt on aasad eeliseks algajatele õppimisel, sest siis on palju vaja jalutada ja lauda kiirelt alla saada ning vastupidi. Saapad nõuavad alustajalt ehk liialt palju tähelepanu – enne oleks multitasking vaja väga korralikult tööle saada. Huvitav on veel aasadega sõites see naturaalne, peaagu sträpless sõidule sarnane fiiling või tunne, kus kontrolli laua üle liiga palju pole – mis tundub pigem põnev.

Saabastega sõitmiseks ei pea just olema maailma suurim trikimees/naine, sest tegelikult on niisama ka hea saabastes triibutada. Meie omaltpoolt soovitame julget pealehakkamist ja lohesurfile enda jaoks täiesti erinevate vaatenurkade avamist ning avastamist – üheks sellisks võimaluseks on järgmisel lohesõidul oma jalgadega saabastesse astumine.

Kui soovid papudega sõitmist proovida või nõu kõsida, siis võta julgelt meiega ühendust!